چرا حمایت از همسر در دوران پریود اهمیت داره؟

خانم‌ها در زمان پریود به دلیل تغییرات و نوسانات شدید هورمونی که تجربه میکنن، از لحاظ روحی، جسمی و عاطفی تو شرایط سختی قرار میگیرن. به همین دلیل نقش شما برای حمایت از همسر در دوران پریود خیلی مهمه. علائمی که خانم‌ها تو این دوران تجربه میکنن معمولا شامل زودرنجی، عصبانیت‌های بی‌دلیل، زیاد شدن اضطراب، احساس غم و ناراحتی، درد شکم و کمر و… هستن. همه‌ این اتفاقات و علائم، دلایل مهمی‌ هستن برای اینکه تو این دوران هرچی بیشتر حواستون به همسرتون باشه و ازش حمایت کنین تا کمترین درد و ناراحتی رو تجربه کنه.

نکات و توصیه‌ها:

  1. اولین نکته‌ای که رعایت کردنش توی این دوران خیلی مهمه اینه که حواستون باشه طوری رفتار نکنین که انگار حوصله همسرتون رو ندارین و از اینکه هر ماه این روزهای سخت رو داره، کلافه شدین.
  2. نکته بعد که بیشترین اهمیت رو داره حمایت عاطفیه. همسرتون تو این دوران بیشتر از هروقت دیگه‌‌ای نیاز داره بدونه که دوسش دارین و حواستون بهش هست. برای این کار بهتره بهش بگین تو این روزها کنارش هستین و هرکاری از دستتون بربیاد براش انجام میدین. شاید این پررنگ‌ترین جنبه‌ حمایت از همسر در دوران پریود باشه.
  3. تو روزهای پریود همسرت، حتما در طول روز چند بار باهاش تماس بگیرین و حالش رو بپرسین. این کار این حس رو به خانم میده که همسرم حواسش بهم هست.
  4. برای کمتر شدن درد همسرتون تو این دوران، کمر و شکمش رو ماساژ بدین و براش کیسه آب گرم ببرین.
  5. برای بهتر شدن حال روحیش سعی کنین برای تفریح اون رو به جاهایی که دوست داره ببرین.
  6. وسایل بهداشتی مورد نیازش رو تهیه کنین. ترجیحا یه بسته براش آماده کنید که وسایل بهداشتی مورد نیاز، دمنوش‌های مناسب این دوران، قرص مسکن و… داخلش باشه.

با انجام این اقدامات و نشون دادن توجه و محبت، میتونین به همسرتون کمک کنین تا دوران پریود رو با راحتی و آرامش بیشتری سپری کنه. این حمایت نه تنها باعث بهتر شدن حال جسمی و روحی همسرتون میشه، بلکه به بهتر شدن پیوند عاطفی‌تون هم کمک میکنه. با درک و همدلی، میتونین مردی حمایتگر و مهربون برای همسرتون باشین و نشون بدین که تو همه‌ شرایط کنارش هستین.

بیشتر بخونید: اصول بحث کردن در رابطه