تو مقاله‌ی «زبان عشق چیه و چه اهمیتی داره؟» به اهمیت شناخت زبان عشق همسر اشاره کردیم. ولی مسئله اینه که با توجه به اهمیتی که شناخت زبان عشق همسر داره، ما چطوری میتونیم به بهترین نحو به این شناخت برسیم؟

بیشتر بخونید: زبان عشق چیه و چه اهمیتی داره؟

تحلیل گذشته:

به گذشته رابطتون نگاه کنین و ببینین چه موقع‌هایی همسرتون بیشتر احساس خوشحالی و رضایت کرده. آیا زمانی بوده که هدیه‌ای دریافت کرده؟ یا زمانی که با هم وقت گذروندین؟

گفتگو با دوستان یا خانواده نزدیک:

اگه با دوستای نزدیک یا اعضای خانواده همسرتون صحبت کنین، ممکنه به شناخت‌های جالبی درباره اینکه چه چیزی همسرتون رو خوشحال میکنه، برسین.

یادداشت‌برداری:

مدتی رفتارهای همسرتون رو یادداشت کنین و ببینین چجوری به ابراز محبت شما پاسخ میده و چه مواقعی واکنش مثبت‌تری داره. این یادداشت‌برداری و ثبت واکنش‌ها، کمک زیادی به شناخت زبان عشق همسر میکنه.

پاسخ به نیازهای عاطفی:

سعی کنین نیازهای عاطفی همسرتون رو برآورده کنین و ببینین کدوم نوع از ابراز محبت بیشترین تأثیر رو داره. آیا همسرتون از اینکه شما کارهای خونه رو انجام میدین خوشحال میشه؟ یا از هدیه‌های کوچیکی که میخرین؟

برنامه‌های مشترک:

برنامه‌های مشترکی که هر دو از اون لذت میبرین ترتیب بدین که میتونه شامل سفر، شام خوردن بیرون، یا فعالیت‌های دیگه‌ای باشه که با هم انجام میدین. واکنش همسرتون به این برنامه‌ها میتونه زبان عشقش رو مشخص کنه.

بیشتر بخونید: اصول تفریحات مشترک

شناسایی نارضایتی‌ها:

به لحظاتی که همسرتون ناراضیه توجه کنین. شکایت‌ها و نارضایتی‌ها میتونه نشون بده که چه چیزهایی براش مهمه و چه نیازهایی داره که برآورده نشده.

انجام تست‌های آنلاین:

بعضی تست‌های آنلاین به شما کمک میکنن زبان عشق همسرتون رو بشناسین. این تست‌ها معمولا سوالاتی دارن که به شما کمک میکنن بفهمین چه چیزی برای همسرتون مهمه.

تمرکز بر علاقه‌مندی‌ها:

به علاقه‌مندی‌های همسرتون توجه کنین. چه چیزهایی اون رو خوشحال میکنه؟ این علاقه‌ها میتونه نشون دهنده زبان عشق همسرتون باشه.

مراجعه به مشاور خانواده:

اگه با وجود تلاش‌هاتون هنوز نتونستین زبان عشق همسرتون رو بشناسین، مشاور خانواده میتونه به شما کمک کنه با تکنیک‌ها و ابزارهای حرفه‌ای این موضوع رو شناسایی کنین.

تجربه و تست:

میتونین با تجربه کردن روش‌های مختلف اظهار عشق، تجربه کنین که کدوم روش برای همسرتون موثرتره.

با به کار گرفتن این روش‌های متنوع، میتونین عمیق‌تر و دقیق‌تر به شناخت زبان عشق همسر برسین.

بیشتر بخونید: تعهد در عشق و تاثیر اون بر رضایت‌مندی کلی از زندگی