هر زنی دوست داره که اولویت اول همسرش باشه و مهر و توجه زیادی رو از اون دریافت کنه. برای اولویت اول بودن برای شوهر نیازه که حتما یه رابطه سالم و قوی داشته باشین که این رابطه خوب ساختنیه. بنابراین اولویت اول بودن برای شوهر نیازمند تلاش و البته ایجاد یه سری تغییرات در زندگیه که در ادامه بیان میکنیم.

احترام و قدردانی:

به همسرتون احترام بذارین و از زحمات و تلاش‌های اون قدردانی کنین. ابراز محبت و قدردانی باعث ایجاد حس ارزشمندی در همسرتون میشه و نتیجه‌ مثبت دریافت این حس ارزشمندی از طرف شما، به خودتون برمیگرده و توی اولویت اول بودن برای شوهر خیلی موثر و کمک کننده‌ست.

حمایت و تشویق:

در مواقع سختی و چالش‌ها از همسرتون حمایت کنین و اون رو برای دستیابی به اهدافش تشویق کنین. این کار باعث تقویت احساسات بینتون میشه و جایگاه شما پیش همسرتون رو خیلی بالا میبره.

تعادل در زندگی مشترک و فردی:

بین نیازهای خودتون و نیازهای همسرتون تعادل ایجاد کنین. حتما به خودتون هم توجه کنین و اجازه بدین هر دو نفرتون فضای کافی برای رشد فردی داشته باشین.

مشارکت فعال:

تو حوزه‌های مختلف زندگی خانوادگی و روزمره، به طور فعال در کنار همسرتون باشین و مسئولیت‌ها رو به طور مشترک به عهده بگیرین. آقایون از اینکه تو فعالیت‌های مختلفی که میخوان انجام بدن، همسرشون همراهیشون کنه خیلی حس خوبی میگیرن و این کار کمک زیادی به اولویت اول بودن برای شوهر میکنه.

هدیه‌های تازه و شگفت‌انگیز:

به جای هدیه‌های همیشگی و تکراری، یه هدیه خلاقانه که با توجه به نیازها یا علایق همسرتون انتخاب شده بهش بدین. مثل یه کتابی که خیلی دوست داره، یه سفری که دوست داره دوتایی برین یا… .

یادداشت‌های روزانه یا نامه‌های عاشقانه:

گاهی اوقات برای همسرتون یادداشت‌های کوتاه و عاشقانه بنویسین و اون‌ها رو جاهای غیرمنتظره مثل کیف کار، جیب کت و… بذارین.

داستان‌های مشترک و نوشتن خاطرات:

یک دفترچه خاطرات مشترک درست کنین و لحظات خوش و خاطراتی که با هم دارین رو داخلش بنویسین. این کار باعث تقویت پیوند عاطفی و یادآوری لحظات شیرین میشه.

همراهی در تجربه‌های جدید:

یه لیست از تجربیاتی که شما و همسرتون دوست دارین انجام بدین، درست کنین و برنامه بریزین که یکی یکی اون کار‌ها رو انجم بدین. مثلا یه برنامه بریزین برای مشاهده فیلم‌های محبوب یا یه سفر کوتاه.

انجام دادن این کارها باعث میشه تو ذهن همسرتون از لحظات کنار شما بودن، خاطرات خوبی ثبت بشه؛ وقتی این اتفاق بیفته همسر شما به این نتیجه میرسه که در کنار شما لحظات و حال خوبی رو تجربه میکنه، برای همین هم توجهش نسبت به شما خیلی بیشتر میشه و شما رو اولویت اول زندگی خودش قرار میده.

چون شما کسی هستین که میتونین بهش آرامش بدین. متقابلا این اتفاق برای شما هم میفته. وقتی که رابطه خوب و سالمی بسازین و همسرتون شما رو اولویت خودش قرار بده، در کنار اون سرشار از حس آرامش و حال خوب میشین.

بیشتر بخونید: بلوغ در زندگی مشترک